وبلاگ و اخبار

تعمیرات اساسی واحد 4 نیروگاه زاگرس خاتمه یافت

وبلاگ و اخبار

نیروگاه 648 مگاواتی زاگرس کوثر پس از اورهال و راه اندازی مجدد واحد شماره 4 خود با استفاده از ظرفیت‌ها و استعداد‌های داخلی، با حداکثر توان تولیدی به استقبال تابستان رفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛  دکتر محمدجعفری اناری، مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره این نیروگاه با اشاره به اهمیت پایداری واحد‌های تولیدی نیروگاه زاگرس در طول سال و به ویژه فصل تابستان و ایام پیک مصرف برق اظهار داشت: امروزه نقش انرژی برق در جوامع بشری، حیاتی و کلیدی است به طوری که زندگی عادی، پویایی صنایع و خدمت رسانی سازمان‌های عمومی را بدون آن نمی‌توان متصور شد.


جعفری افزود: این واحد تولیدی 162 مگاواتی که از اواسط اردیبهشت ماه 1400 با هدف انجام تعمیرات پیشگیرانه و افزایش قابلیت اطمینان تولید، از مدار خارج شده بود، پس از تعمیرات اساسی و انجام اقدامات تخصصی و تست‌های فنی توسط مهندسین متخصص نیروگاه، مجددا راه اندازی و در تاریخ 1400/04/01 به شبکه سراسری تولید برق متصل شد.

همچنین عنوان کرد؛ در راستای همگام شدن با اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال انجام این تعمیرات توسط شرکت پیمانکار داخلی (تعمیرات نیروگاهی ایران) صورت پذیرفته تا گام دیگری برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری برداشته باشیم. لازم می دانم از زحمات آقای مهندس پیشاهنگ مدیر عامل شرکت تعمیرات نیروگاهی تقدیر نمایم که در این راستا همکاری به عمل آوردند.

وی مهم­ترین فعالیت‌های انجام شده در این تعمیرات را مربوط به بازسازی، تعمیر و تعویض قطعات یدکی توربین، ژنراتور، ترانس اصلی و کمکی و کلیه تجهیزات مشترکات، در ۳ بخش مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق، از سوی کارکنان تعمیرات نیروگاه برشمرد.

ایشان در پایان افزود: در حال حاضر هر ۴ واحد این نیروگاه در چرخه تولید انرژی برق قرار دارند، که امیدواریم با تولید بیشتر و پایدار انرژی برق، تامین کننده آسایش مردم  کشور به ویژه استان کرمانشاه باشیم و نتایج ثمر بخش آن را در تولید تابستان امسال مشاهده نماییم.