وبلاگ و اخبار

بزرگترین نیروگاه خورشیدی چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛ در 26 اسفندماه سال 1400 سریع ترین نیروگاه خورشیدی ساخته شده در کشور واقع در استان چهارمحال و بختیاری در منطقه سفیددشت به صورت ویدیو کنفرانسی با دکتر قاضی زاده هاشمی معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با دستان پر برکت پدر شهید معزز احمدی پناه و باحضور مقامات استانی و آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری افتتاح گردید.
دکتر جعفری اناری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای گرانقدر این مرز و بوم طی سخنانی در این مراسم عنوان کرد:
نیروگاه خورشیدی 5 مگاواتی زاگرس سفید دشت در مساحت ده هکتار و با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال از محل سرمایه در گردش شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر احداث و به عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه مستقل استانی در کمتر از 6 ماه توسط شرکت کرچنر سولار گروپ ایرانیان اجرا و به بهره‌برداری رسید، که سریع ترین پروژه نیروگاه خورشیدی در کشور می باشد.

دکتر جعفری با استعانت از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های انرژی پاک در کشور افزودند:
این نیروگاه می تواند از مصرف 3 میلیون لیتر گازوئیل در سال جلوگیری و برق 3 هزار مشترک خانگی را تامین نماید. نیروگاه زاگرس سفید دشت با 300 هزار نفر ساعت و بدون حادثه و در سخت ترین شرایط آب و هوایی منطقه ساخته شد.
از ویژگی‌های مهم دیگر این پروژه در فاز اول استقرار سیستم مانیتورینگ محلی، استفاده از منابع داخلی، ظرفیت و خلاقیت طراحی جوانان کشور به صورت مشترک ایرانی و آلمانی در زمینه سازه‌های خورشیدی مختص موقعیت مکانی با بالاترین استانداردها به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: این پروژه از خروج یک میلیون یورو ارز جلوگیری نموده و با استفاده از پنل‌های خورشیدی می توان 40 درصد از برق کشور را تولید نمود.
جعفری افزایش ظرفیت تولید برق تا 20 مگاوات را به عنوان برنامه فاز دوم جهت توسعه این نیروگاه برشمرد.

« از 5 »