وبلاگ و اخبار

پایین بودن نرخ خرید برق، مهم ترین چالش نیروگاه

وبلاگ و اخبار

به نقل از روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه برق زاگرس کوثر، دکتر محمد جعفری مدیرعامل این شرکت در گفتگو با نشریه اطلاعات بورس در رابطه با پایین بودن نرخ خرید برق بیان نمودند:
انرژی برق یکی از انرژی‌هایی است که به آسانی در کشورمان تولید نمی‌شود و با هزینه‌های بالایی همراه است. در حالی که از آن سو، وزارت نیرو برق را با قیمتی ارزان از نیروگاه‌ها خریداری و در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی قرار می می‌دهد؛ بطوریکه این قیمت، ایران را جزءو ارزانترین کشورها در زمینه قیمت برق خریداری شده از نیروگاه‌ها قرار داده است. در عین حال که به عنوان مثال قیمت خرید برق در بهار ۹۸ حدود ۳۰% پایین تر از بهار ۹۴ بوده است.

از طرفی وزارت نیرو و دستگاه‌های بالادستی با وجود وعده‌هایی که طی سال‌های اخیر در زمینه صنعت نیروگاهی داده‌اند، اما آن گونه که باید به وعده‌های از پیش داده شده عمل نکرده‌اند و صنعت نیروگاهی را تبدیل به یکی از صنایع پر چالش تبدیل نموده اند. طوریکه ورود سرمایه گذاران به این صنعت را کمرنگ کرده است.
در این میان به گفته مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، اگر به این بخش نگاه درستی به این صنعت مهم شود، می‌تواند در شرایط اقتصادی کنونی برای کشور ارز آوری خوبی به همراه داشته باشد..
مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در ادامه اظهار داشتند: صنعت نیروگاهی نیاز به حمایت ویژه بیشتر دولت و از جمله وزارت نیرو دارد . به طوری که قطعاً از مهمترین چالش امروز در این صنعت نیروگاه‌ها قیمت بسیار پایین برق است که تاثیر بسیار زیادی بر کاهش سودآوری این صنعت داشته است.

فرصتی پیش آمد برای آگاهی از چالش ها و چشم انداز صنعت نیروگاهی، پای صحبت محمد جعفری اناری، ، مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر نشستیم.

ادامه گفتگو …