وبلاگ و اخبار

جهشی دیگر در سال 1399؛ 32 مگاوات برق با افتتاح پروژه مدیا نیروگاه زاگرس به شبکه سراسری افزوده شد

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛ سیستم خنک کن هوای ورودی واحدهای 3 و 4 نیروگاه گازی زاگرس کوثر (مدیا) همزمان با افتتاح دیگر پروژه­ های بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت ویدئو کنفرانسی توسط رییس جمهور در روز پنجشنبه 21 اسفندماه افتتاح شد.

در جریان این مراسم که در روز  مبعث رسول اکرم (ص) و در آستانه روز شهید، با حضورفضل اله رنجبر فرماندار کرمانشاه، علی اسدی و امیدعلی مرآتی مدیران فعال صنعت برق کرمانشاه، همسر و فرزند شهید مدافع حرم فریدون احمدی بررگزار شد، جعفری اناری مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر و فرزند شهید والا مقام کاظم جعفری اناری، ضمن تبریک این روز و اتفاق خجسته و گرامیداشت مقام شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، توفیقات بیشتر در صنعت برق کشور را به واسطه فرزندان انقلابی آنان آرزو نمود و از مهندس اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر جهت فراهم نمودن شرایط رشد فرزندان شهدا  قدردانی کرد.

 جعفری اظهار داشت؛ طراحی و اجرای این پروژه بر روی واحدهای 3 و 4 توسط شرکت های توانمند داخلی و با هزینه ای در حدود 200،000 میلیون ریال انجام شده است که به میزان 32 مگاوات توان عملی واحدهای گازی نیروگاه را افزایش خواهد داد.

وی گفت: این پروژه مهم  نقش به سزایی در تامین برق شبکه سراسری کشور در پیک تابستان که مصرف برق بسیار بالاست، خواهد داشت همچنین با توجه به اینکه نیروگاه زاگرس مستقیما به خط دیاله عراق متصل است ، با نصب این سیستم بر روی 4 واحد این نیروگاه مجموعا 65 مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق می­شود که برای 65000 نفر تولید برق خواهد داشت و امکان افزایش صادرات را نیز رقم خواهد زد.

سپس در خصوص عملکرد این سیستم عنوان نمود: عملکرد ب ساده کولرهای مدیا به عنوان یکی از روش های تبخیری، استفاده از آن ها را به عنوان یکی از بهترین روش های خنک سازی هوای ورودی توربین های گازی در سطح دنیا مطرح نموده است. در اين روش از يک سري پدهاي خنک کننده در مسير عبور هوا استفاده مي شود که باعث توزيع يکنواخت آب و نيز افزايش سطح تماس آب و هوا و راندمان بهتر خنک کاري خواهد شد و  از مهندسین و دست اندرکاران اجرای این پروژه جهت استفاده از دانش جدید در افزایش راندمان نیروگاه تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این مراسم فضل اله رنجبر فرماندار شهرستان کرمانشاه اظهار داشت؛ تلاش و رشادت فرزندان ایران اسلامی در سوریه افتخاری عظیم برای ملت ایران محسوب می شود چرا که این استقامت و شهادت طلبی در ادامه رشادت ها و حماسه آفرینی‌های مردم ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم سرمایه نظام اسلامی هستند و تا تفکر ایثار و شهادت در میان ملت ایران وجود دارد، هیچ بدخواهی نمی تواند به ارزش های این نظام خدشه وارد کند و تأکید کرد: امنیت، آسایش و اقتدار امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون خون شهدا و ایثار خانواده آنان است و همه افراد از مردم تا مسئولان باید قدردان این ایثار و از خودگذشتگی باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مدیا که با همت جوانان این مرز و بوم به بهره برداری رسیده افتخاری عظیم برای کشور در سال جهش تولید است و ابراز امیدواری کرد که در سال آتی با همت این مهندسین تلاشگر شاهد شروع پروژه سیکل ترکیبی باشیم.

آغاز عملیات اجرایی نیروگاه بیوگاز دامی(زیست توده) در استان قزوین از دیگر پروژه های این شرکت می باشد که همزمان با مراسم آنلاین افتتاح دیگر پروژه های سازمان اقتصادی کوثرف کلنگ زنی شد.