وبلاگ و اخبار

همزمان با افتتاح پروژه های بنیاد شهید و امور ایثارگران؛کلنگ نخستین نیروگاه بیوگاز دامی در کشور به زمین زده شد

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛ همزمان با مبعث رسول اکرم (ص) و در جریان افتتاح سایر پروژه های بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان اقتصادی کوثر و همچنین افتتاح طرح سیستم خنک کن هوای ورودی به کمپرسور(مدیا) واحدهای 3 و 4 نیروگاه زاگرس کوثر، پروژه دیگر این شرکت در استان کرمانشاه، آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه نیز به دستور رییس جمهور صادر شد.

در این مراسم  که با حضورصادق قندی بخشدار شهرستان محمدیه و سایر مقامات استانی به صورت ویدئو کنفرانس با حسن روحانی رییس جمهور، سعید اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر برگزار شد، دکتر دلیمی مدیر پروژه اظهار داشت؛ این پروژه تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید و یک مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری تزریق خواهد نمود.

وی میزان سرمایه‌گذاری جهت احداث این نیروگاه را 850،000 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تولید گاز در این سیستم به روش هضم بی­ هوازی می باشد که گاز متان تولید شده، انرژی و سوخت مورد نیاز مولدهای گاز سوز را تامین می كند. دلیمی در ادامه از این نیروگاه با عنوان نیروگاه دوستدار محیط زیست یاد نمود و از اهداف آن بومی سازی و به دنبال آن صرفه جویی در هزینه های ساخت را برشمرد و اضافه نمود  نیروگاه بیوگاز علاوه بر تولید برق دارای دیگر محصولاتی همچون کود گرانوله آلی و کود مایع می باشد که برای نخستین بار در ایران به این روش تولید می شوند.

مهندس قندی ضمن اظهار خرسندی و تقدیر از عوامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر جهت اجرای نخستین نیروگاه بیوگاز دامی کشور در استان قزوین، حمایت خود و عوامل استان جهت اجرای هرچه بهتر این پروژه مهم را اعلام نمود.