وبلاگ و اخبار

امضاء قرارداد احداث بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کوثر با گروه مپنا

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، در نشست مشترک اعضای هیأت مدیره این شرکت و مدیران گروه مپنا که با حضور مشاورین در محل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر برگزار شد، “علیرضا دهنوی” و “عباس علی‌آبادی” مدیران عامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر و گروه مپنا قرارداد احداث ۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس کوثر را امضاء کردند.
بدین منظور بیش از ۲ سال کار توسط مشاورین متخصص درگرایش های فنی، تأمین مالی، حقوقی و بازرگانی انجام و نتایج توسط کارشناسان و مدیران سازمان اقتصادی کوثر و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی وزارت نیرو نیز تایید شده است.

این پروژه شامل احداث ۲ واحد بخار، هریک به ظرفیت اسمی ۱۶۰ مگاوات، با سیستم خنک کن ACC و سایر تجهیزات مرتبط است که به صورت EPC، طی مدت ۳۲ ماه احداث و تحویل موقت خواهد شد.
درصورت اجرایی شدن این قرارداد نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس تکمیل شده و بازده آن حداقل ۱۵% افزایش می‌یابد و سالانه به میزان ۶۰۰ میلیون نرمال متر مکعب گاز یا معادل ۵۱۰ میلیون لیتر گازوئیل در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود که از انتشار مقادیر زیاد گازهای آلاینده محیط زیست نیز جلوگیری می گردد.