وبلاگ و اخبار

ورود پنل های نیروگاه 5 مگاواتی خورشیدی سفید دشت در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر؛ آخرین محموله پنل های خورشیدی پروژه احداث نیروگاه 5 مگاواتی خورشیدی در تاریخ 13 آذر1400 در محل سایت پروژه تخلیه گردید.

مهندس نوربخش مدیر پروژه این شرکت عنوان نمود؛ شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر در راستای حمایت از برنامه­ های دولت برای افزایش ظرفیت تولید برق و رونق کشور، اقدام به ساخت نیروگاه 5 مگاواتی در محدوده استان چهارمحال و بختیاری نموده است که در راستای اجرای هرچه بهتر پروژه، مدیریت شرکت جهت کاهش ریسک تورم و تحریم های ظالمانه، تصمیم به خرید پنل های فتوولتائیک نمود و به لطف خداوند متعال علیرغم شرایط سختی که وجود داشت، کلیه پنل های خورشیدی، به تعداد 17 کانتینر، هر کانتینر شامل 22 پالت و هر پالت 30 عدد پنل، با رعایت تمامی شرایط استاندارد و ایمنی لازم بدون هیچ گونه آسیبی در محل انبار پروژه تخلیه گردید.

وی در این خصوص به سود قابل توجه حاصل از تشریفات گمرکی، اقدامات قانونی در وزارت صمت شامل ثبت سفارش، تخصیص ارز و نیز حمل و ارسال مناسب و به موقع با توجه به افزایش 50 درصدی قیمت های جهانی پنل به دلیل کرونا و کمبود مواد اولیه و نیز افزایش 300 درصدی  قیمت اجاره کانتینر اشاره نمود.

همچنین کاهش ریسک نوسان نرخ ارز، انجام کلیه تست های مورد نیاز در آزمایشگاه معتبر TUV NORD و اخذ گواهینامه بازرسی کالا در مبدا و مقصد از شرکت IGI، استفاده از پنلLONGI 450W  که یکی از بهترین برندهای پنل در جهان می باشد را از دیگر مزایای خرید ماژول های فتوولتائیک برشمرد.

نوربخش در انتها اظهار داشت؛ این شرکت هر روز بیشتر از قبل در تلاش است با اتکاء به نیروی انسانی جوان، متعهد، متخصص و انقلابی خود، سهم کوچکی در اعتلای هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایفا نماید.