وبلاگ و اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر برگزار شد

وبلاگ و اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر ، روز چهارشنبه ۸ تیرماه نیروگاه زاگرس کوثر، مجمع عمومی عادی سالیانه خود را با حضور بیش از ۸۴ درصد سهامداران و اعضاء هیات‌مدیره برگزار کرد.

 در ابتدای این نشست دکتر اعتمادی مدیر عامل و نایب رئیس هیات مدیره ، گزارشی از فعالیت هیات مدیره و وضعیت شرکت ارائه کرد.

ایشان عنوان نمود؛ درآمدهای عملیاتی شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است و علت رشد درآمدها افزایش نرخ فروش و بهبود عملکرد شرکت بوده است. رشد بهای تمام‌شده نیز به علت تعمیرات واحدهای بخار بوده است.

سود ناخالص شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس‌کوثر در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۲۱ درصدی و سود پایه هر سهم رشد ۳۱ درصدی داشته است.

نیروگاه زاگرس یکی از جوان‌ترین نیروگاه هاست که یک‌سوم از عمر آن سپری شده است. ۵/ ۴‌درصد تولید نیروگاه های گازی ایران به نیروگاه زاگرس تعلق دارد.

دکتر اعتمادی در پاسخ به یکی از سهامداران درخصوص نرخ فروش تعیین شده عنوان کرد؛ افزایش نرخ پیشنهاد شده از ۶۴۰ ریال به ۸۱۰ ریال به ازای هر کیلووات است که مورد قبول تولیدکنندگان نبوده و تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد .

از جمله طرح های توسعه ای شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس‌کوثر، راه اندازی دو واحد بخش بخار است که راه اندازی آن راندمان نیروگاه را بیش از ۵۰ درصد و ضریب بهره برداری را به حدود ۹۰ درصد و ظرفیت اسمی نیروگاه را از ۶۴۸ به حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش داده و در نتیجه درآمد نیروگاه نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

ایشان در ادامه گفت ؛ مصوبه شورای محترم اقتصاد در راستای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر برای نیروگاه در حال اخذ می باشد تا از ظرفیت این ماده در خصوص استفاده از کمک های بلاعوض دولت برای صرفه جویی سوخت در  اجرای بخش بخار  نیروگاه زاگرس بهره مند شویم. در این راستا موضوع انتقال مالکیت زمین به شرکت، پذیرش عاملیت بانک عامل بمنظور استفاده از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی در دست اقدام می باشد. که‌ به امید خدا و مساعدت سهامداران محترم به خصوص سهامدار عمده (سازمان اقتصادی کوثر) اجرای بخش بخار با جدیت و با اولویت پیگیری خواهد شد.

در ادامه جلسه بر اساس تصمیم مجمع ، سود قابل تخصیص به ازای هر سهم ۱۰۰ریال تقسیم شد ، موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس و بازرس قانونی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار جهت درج آگهی های شرکت تعیین شد.

« از 3 »